TISK KATALOGŮ
Katalogem se rozumí přehledné zpracování informací rozdělených do předem dané struktury, většinou tematicky nebo abecedně uspořádané. Katalog je systematický soupis informací o nabízených produktech či službách určité firmy. Produktový katalog nebo katalog služeb je většinou rozdělen na dvě části. Část informační, obrazovou a ceník. Produktové katalogy jsou převážně nabízeny potencionálním klientům na výstavách a veletrzích. Mezi katalogy se řadí rovněž telefonní seznamy nebo slovníky.
VARIANTY TISKU KATALOGŮ
Tisk katalogů má mnoho variant a specifik. K tisku katalogů se využívá při vysokých nákladech (například katalogy velkých cestovních kanceláří nebo módní katalogy) výlučně rotačního ofsetového tisku. Katalogy nízkého nákladu (například katalogy luxusních automobilů) jsou vyráběny na archovém ofsetovém stroji. Pro tisk katalogů se používá nespočet druhů a gramáží papíru. Záleží jen na zákazníkovi jakou má představu. Při tisku katalogů jsou nejvíce využívány formáty A4 a A5. Vazba katalogů je pak většinou lepená (V2). I tady platí, že obálka je vizitkou celého katalogu.